Formy współpracy: powierzenie zarządzania nieruchomością i zlecenie administrowania. Standaryzacja poszczególnych usług następuje zgodnie z preferencjami właścicieli i warunkami lokalnego rynku.
Pakiet usług w ramach umowy o powierzenie zarządu nieruchomością wspólną.
1. Reprezentacja wspólnoty:
reprezentacja wspólnoty na zewnątrz przed organami administracji państwowej i samorządowej;
reprezentacja wspólnoty w stosunkach pomiędzy właścicielami.
2. Obsługa prawna:
reprezentacja wspólnoty przed sądami i organami egzekucyjnymi;
opracowanie uchwał i innych aktów normatywnych wspólnoty, (regulaminów, statutów) wspólnoty.
3. Obsługa bankowo- księgowa:
otwarcie rachunku bankowego wspólnoty i dokonywanie rozliczeń poprzez ten rachunek;
prowadzenie rozliczeń z dostawcami mediów;
prowadzenie ewidencji pozaksięgowej kosztów zarządu nieruchomością wspólną;
pobieranie od właścicieli opłat z tytułu zaliczek na pokrycie kosztów eksploatacyjnych,
funduszu remontowego i innych związanych z utrzymaniem nieruchomości;
pobieranie i windykacja dochodów z pożytków;
przygotowywanie projektów planu gospodarczego;
sporządzanie rocznych sprawozdań finansowych wspólnoty.
4. Obsługa administracyjna:
zapewnienie dostaw usług komunalnych;
zawieranie, zmiany i rozwiązywanie umów z dostawcami mediów: wody, ciepła, prądu, gazu oraz firmami wywożącymi śmieci;
zawieranie, zmiany i rozwiązywanie umów ubezpieczenia budynku;
negocjowanie korzystnych pakietów dodatkowych np. ubezpieczenia mieszkań;
dbanie o utrzymanie porządku i czystości w budynku i w obrębie posesji;
przygotowywanie, zwoływanie i obsługa zebrań wspólnoty mieszkaniowej;
prowadzenie korespondencji z właścicielami;
wyszukiwanie firm świadczących usługi
negocjowanie cen i warunków umów.
nadzór nad prowadzeniem bieżącej konserwacji obiektu
wyszukiwanie wykonawców przeprowadzających remonty, modernizacje w budynku;
negocjacje z wykonawcami
analiza i zatwierdzanie kosztorysów.
5. Obsługa techniczna nieruchomości:
prowadzenie dokumentacji technicznej nieruchomości, w tym książki obiektu budowlanego;
zgodnie z wymogami prawa budowlanego;
zlecanie kontroli technicznych i okresowych przeglądów nieruchomości i urządzeń
stanowiących jej wyposażenie;
zlecanie i kontrola bieżących napraw i konserwacji budynku;
kontrola nad usuwaniem awarii i ich skutków;
przygotowywanie planów remontowych;
nadzór nad pracą firm wykonujących remonty i modernizacje - odbiór tych prac;
wyszukiwanie wykonawców robót budowlanych.
6. Opracowanie wieloletniego planu zarządzania nieruchomością wspólną zgodnie z preferencjami właścicieli:
zachowawczy plan zarządzania - utrzymanie nieruchomości w stanie niepogorszonym;
rozwojowy plan zarządzania
powiększanie wartości nieruchomości;
plany pozyskiwania pożytków;
plany zagospodarowania wnętrz w części wspólnej budynku;
poprawa jakości życia, zwiększenie standardu budynku.